Trip rowerowy: zdrowe przekąski na trasę

Nasz trip rowerowy #DziewczynyNaRowery zaczyna się już jutro, nie mogę uwierzyć, że zleciało to tak szybko! Aktualnie jestem w trakcie pakowania się, nie myślałam, że będzie to dla mnie takim wyzwaniem, ale o tym w kolejnym poście. Jak już wspomniałam w poprzednim poście, zadbałyśmy o pakiet suchego prowiantu na trasę, ale obie przygotowałyśmy także zdrowe przekąski. Dziś mam dla Was 2 przepisy na te właśnie pyszności, które przygotujecie raz dwa, a składniki znajdziecie między innymi na zdrowej półce #behealthywithNetto w sklepie Netto, który został jednym z partnerów naszego wyjazdu.
OWSIANE CIACHA Z BORÓWKAMI (lekko zmodyfikowany przepis z książki Treat Yourself Awesome)

 Składniki:
-1 jajko
-5 łyżek płatków owsianych
-100 ml gęstego jogurtu naturalnego
-2 łyżki płatków owsianych
-1 łyżka mąki owsianej (może być też inna mąka)
-2 łyżki ksylitolu/fruktozy lub innego środka słodzącego
-pół łyżeczki proszku do pieczenia
-płaska łyżeczka cynamonu
-2 garstki borówek amerykańskich 

Wykonanie: Wszystkie składniki poza borówkami łączymy ze sobą, dodajemy borówki i delikatnie mieszamy.  Blachę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia, formujemy płaskie ciacha (z mojego przepisu wyszło mi 5 sztuk). Pieczemy ok 20 minut w temperaturze 180°C. 
Borówki trochę popłynęły w piekarniku, ale po ostudzeniu ciacha są idealnie związane z borówkami i smakują obłędnie. Polecam również na śniadanko!
ORZECHOWE KULKI w skorupce (lekko zmodyfikowany przepis z książki Treat Yourself Awesome)

Składniki: 
- 10 łyżek mąki owsianek lub płatków owsianych zmielonych na mąkę
- 2 jajka
- 2 łyżki mąki ryżowej (może być też inna mąka)
- 2 czubate łyżki masła orzechowego
- 4 łyżki miodu
- 2 łyżki płatków owsianych
- 2 łyżki otrębów owsianych
- pół szklanki orzechów ( np. włoskie)
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie: Wszystkie składniki łączymy ze sobą i blendujemy. Zwilżamy dłonie i formujemy kuleczki, które wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy 15 minut w temperaturze 180°C.
Kulki są jakby w delikatnej skorupce, dzięki czemu są idealnie zbite, smakują wyśmienicie! 
Koniecznie wypróbujcie te zdrowe smakołyki, my będziemy się nimi zajadać już jutro. Poczęstujemy, jeśli spotkacie nas gdzieś na trasie :)

Komentarze

  1. ja zabieram owoce i duży zapas wody, a także dodatkowo jakieś słodkie dla mojego Łasucha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja boję się, że owoce mi się zepsują, ale na pewno kupię jakieś banany na trasie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :* Zapraszam do obserwacji oraz polubienia mnie w Social Media :)